torsdag den 5. marts 2009

Fra Inge

Hej Alle;-)
Jeg skriver dette indlæg generelt og ens til Jer alle...Jeg syntes det har været sjovt og rigtig lærerigt også for mig, at være med på sidelinien under jeres læringsprocess, fordi det også har tvunget mig til at begynde at tænke igen;-)

I har arbejdet reflekterende og målrettet, og er rigtig godt på vej;-)Det sidste, "på vej", skriver jeg, fordi spørgsmål som magtanvendelse, overgreb, omsorgssvigt, etik, overskridelse af borgerens personlige integritet, bliver man aldrig færdig med at diskutere;-)Man skal blive ved med at stille spørgsmål og reflektere over hver enkelt situation, for ikke at komme til at hænge fast i "Abefælden" - (spørg Rikke;-)

Når nu I kommer ud til de "gamle" kolleger, og I spørger: Hvorfor? eller Hvordan? - og de siger: Fordi det plejer vi her! - Så spørg igen: Hvorfor?

Vi har lige diskuteret Omsorg og Magtanvendelse på mit kursus i dag, og det hele strittede på mig!
Men så er det jo godt at lovgivningen giver os et overordnet landkort at navigere efter.Held og lykke fremover ude i samfundet;-)

Venlig hilsen Inge

Ingen kommentarer:

Send en kommentar